Aanmelden

Twee dagen voor uw afspraak krijgt u van ons een SMS met een afspraakherinnering. Daarin vragen wij u om zich aan te melden. Het aanmeldproces werkt in Den Haag anders dan in Zoetermeer. Meer weten? Klik hieronder op de locatie waar u uw afspraak heeft.


Aanmelden voor een afspraak in Den haag

thuis aanmeldenHeeft u een afspraak op de polikliniek van HagaZiekenhuis Den Haag? Dan moet u zich altijd aanmelden. Dat kan op twee manieren: thuis op uw telefoon of in het ziekenhuis. Thuis aanmelden is het makkelijkst. Lukt dit niet, of heeft u geen smartphone? Dan kunt u zich met een geldig identiteitsbewijs aanmelden in het ziekenhuis.

Heeft u voor het eerst een afspraak in het ziekenhuis?

Dan meldt u zich altijd met een geldig identiteitsbewijs aan bij de aanmeldzuil bij de hoofdingang. U krijgt dan een ticket voor de inschrijfbalie. Daar worden uw gegevens vastgelegd en uw identiteitsbewijs gecontroleerd.

Komt u voor bloedafname of een inloopspreekuur waarvoor geen afspraak nodig is?

Dan kunt u zich niet thuis aanmelden. Meld u dan altijd aan bij een aanmeldzuil bij de hoofdingang.

Wilt u weten hoe het werkt?

Klik dan op een van de onderstaande links.

Manier 1: thuis aanmelden

Thuis aanmelden voor uw afspraken doet u op uw telefoon. Dat scheelt u tijd!

Thuis aanmelden werkt zo:

Dit doet u thuis

  • Twee werkdagen voor uw afspraak ontvangt u een SMS met een persoonlijke link. Klik op de link en vul uw geboortedatum in.

  • U ziet nu een overzicht van uw contactgegevens en de gegevens van uw huisarts en apotheek. Controleer deze gegevens. Dit overzicht krijgt u alleen als u uw gegevens langer dan 180 geleden zijn gecontroleerd.

  • U krijgt nu een overzicht van de afspraken waarvoor u zich hebt aangemeld. Daarbij staat:
    - de tijd;
    - het specialisme;
    - de zorgverlener met wie u een afspraak heeft;
    - de locatie waar u de afspraak heeft;
    - het routenummer dat u straks in het ziekenhuis moet volgen.

    Bij dit overzicht staat ook een QR-code. Die QR-code is uw afsprakenticket.

Dit doet u in het ziekenhuis

  • Bij aankomst in het ziekenhuis slaat u de zuilen in de centrale hal over, want u heeft geen papieren ticket meer nodig. u kunt direct het routenummer volgen naar de polikliniek waar u uw afspraak heeft.

  • Bij de aanmeldzuil op de polikliniek scant u de QR-code op uw telefoon. Uw zorgverlener weet nu dat u er bent. Op het scherm van de aanmeldzuil ziet u in welke wachtkamer u kunt plaatsnemen.

  • Heeft u meerdere afspraken op een dag? Meld u dan op elke afdeling opnieuw aan met de QR-code op uw telefoon. 

Zo makkelijk is het!

Lukt het niet om u thuis aan te melden?

Meld u dan met een geldig identiteitsbewijs aan bij de aanmeldzuilen in de centrale hal.

Veelgestelde vragen over thuis aanmelden

U kunt zich aanmelden bij een van de aanmeldzuilen bij de hoofdingang. Hiervoor heeft u een geldig identiteitsbewijs nodig.

Heeft u geen SMS gehad? Dan hebben wij geen of een onjuist telefoonnummer in ons systeem staan. Ga naar hagaziekenhuis.nl/mijnhaga en log in met uw DigiD om te controleren welk telefoonnummer u heeft doorgegeven.

Ga naar hagaziekenhuis.nl/mijnhaga en log in met uw DigiD. Hier kunt u uw telefoonnummer en e-mailadres doorgeven of aanpassen.

Het is belangrijk dat wij altijd uw juiste gegevens hebben. Door u aan te melden, kunt u uw gegevens controleren. Doe dit dus altijd. U ontvangt voor een (beeld)belafspraak geen QR-code.


Manier 2: bij de zuil bij de hoofdingang aanmelden

  • Bij aankomst in het ziekenhuis gaat u naar een van de zuilen bij de hoofdingang. Leg uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs op de paslezer van de aanmeldzuilen. 
     
  • Controleer uw gegevens op het scherm.
     
  • Klopt alles? Dan print de zuil een ticket. Hierop staan:
    - een oproepnummer;
    - een streepjescode;
    - al uw afspraken voor de dag;
    - de routenummers van de afdelingen waar u afspraken hebt.
     
  • Met het ticket gaat u naar de afdeling waar u uw eerste afspraak hebt. Het routenummer staat op het ticket.
     
  • Scan de QR-code op uw ticket bij de zuil die bij de ingang van van de afdeling staat. Op de afdeling weten ze nu dat u er bent. Op de zuil leest u naar welke wachtruimte u kunt gaan.
     
  • Hebt u meer afspraken op 1 dag? Dan scant u uw ticket op elke afdeling waar u een afspraak hebt.

Veel gestelde vragen over de aanmeldzuilen

U kunt zich aanmelden met uw paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of vreemdelingendocument. Let er op dat het document waar u zich mee wilt aanmelden niet verlopen is.

Wij zijn wettelijk verplicht te controleren of u de persoon bent die bij het burgerservicenummer hoort. Controle van uw identiteit is ook belangrijk om de kosten van de behandeling bij uw zorgverzekeraar te declareren.

Nee. Wij maken geen scan of kopie van uw identiteitsbewijs. We slaan alleen het documentnummer en uw foto op.

Wij registeren het type identiteitsbewijs en het documentnummer. Daarnaast ‘scannen’ wij de foto van uw identiteitsbewijs. Deze 3 onderdelen komen in uw elektronisch patiëntendossier (EPD) te staan.

Ja, dat kan. Als u niet wilt dat we uw foto opslaan, meldt u zich bij elk bezoek eerst bij de inschrijfbalie om u te legitimeren. U legitimeert zich vervolgens ook bij uw behandelaar. De meeste patiënten kiezen hier niet voor. 

U meldt zich alleen aan via onze aanmeldzuilen als u een afspraak heeft op een van onze poliklinieken. In een aantal gevallen meldt u zich eerst bij de inschrijfbalie. Dat doet u als:

  • U voor het eerst in ons ziekenhuis komt als patiënt;
  • U geen geldig identiteitsbewijs hebt;
  • De zuil uw identiteitsbewijs niet herkent. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u een oud model rijbewijs hebt; 
  • Wij geen foto van u in ons systeem hebben en deze niet uit uw identificatiebewijs kunnen scannen; 
  • U op de zuil aangeeft dat uw persoonsgegevens niet juist zijn;
  • U bij de zuil aangeeft dat u hulp nodig heeft bij het wijzigen van uw contactgegevens of de gegevens van uw zorgverlener.

Heeft u een geplande (dag)opname? Dan hoeft u zich niet te registreren bij een digitale aanmeldzuil. U hoort een aantal dagen voor uw opname waar en hoe laat u zich moet melden.

Als u zich niet kan identificeren, dan kunnen de kosten van uw behandeling niet bij uw zorgverzekeraar declareren. We vragen u daarom een voorschot te betalen. U betaalt de rest van de kosten ook zelf. Hiervoor krijgt u een rekening. De kosten kunnen zeer hoog zijn. Bekijk de prijslijsten.

Laat uw identiteitsbewijs of verblijfsdocument controleren bij de inschrijfbalie. U krijgt dan een Haga-identificatiepas. Deze pas kunt u gebruiken bij de aanmeldzuilen.

Nee. U kunt zich alleen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs. 

Ja. Om zorg te ontvangen moet iedereen zich kunnen identificeren. Er is geen leeftijdsgrens. Dat heeft de overheid wettelijk bepaald. We moeten daarom het identiteitsbewijs van uw zoon of dochter controleren.


Aanmelden voor een afspraak in Zoetermeer

  • Twee werkdagen voor uw afspraak ontvangt u een SMS met een persoonlijke link. Klik op de link en vul uw geboortedatum in.

  • U ziet nu een overzicht van uw contactgegevens en de gegevens van uw huisarts en apotheek. Controleer deze gegevens. Dit overzicht krijgt u alleen als u uw gegevens langer dan 180 geleden zijn gecontroleerd.

  • U krijgt nu een overzicht van de afspraken waarvoor u zich hebt aangemeld. Daarbij staat:
    - de tijd;
    - het specialisme;
    - de zorgverlener met wie u een afspraak heeft;
    - de locatie waar u de afspraak heeft;
    - het routenummer dat u straks in het ziekenhuis moet volgen.

Dit doet u in het ziekenhuis

  • Bij aankomst in het ziekenhuis kunt u direct doorlopen naar de afdeling waar u uw afspraak heeft. 

Zo makkelijk is het!