Spoedplein

Uw (waarnemend) huisarts kan goed inschatten of een bezoek aan de Spoedeisende Hulp (SEH) echt nodig is. Misschien is een bezoek aan de huisarts of huisartsenpost al voldoende, of is het beter om te wachten tot de volgende dag of na het weekend. Als er een levensbedreigende situatie is, belt u 112.

Op de Spoedeisende Hulp wordt de urgentie van uw zorgvraag bepaald. Patiënten in een levensbedreigende situatie en patiënten die per ambulance komen worden met voorrang behandeld.  

Bent u niet in levensgevaar? Neem dan eerst contact op met uw huisarts of de huisartsenpost. Uw (waarnemend) huisarts vertelt u wat u moet doen. Hij of zij kan u doorverwijzen naar onze Spoedeisende Hulp. Als er een levensbedreigende situatie is, belt u 112.

We adviseren u een afspraak te maken bij Dental365 in Den Haag. Daar kunt u 24 uur per dag terecht.

Bel ons algemene nummer (070) 210 0000. De telefoniste verbindt u door met de juiste afdeling.

Heeft u een recept? Dan kunt u de medicijnen bij de Spoedapotheek halen.

Heeft u geen recept? En kunt u niet wachten tot de eerstvolgende werkdag? Neem dan contact op met de Huisartsenpost in uw woonplaats voor een recept.

Voor een ontslagrecept na opname neemt u contact op met de afdeling waar u was opgenomen.

Let op: in de Spoedapotheek geldt een hoger tarief dan in uw eigen apotheek. 

Dit kan alleen als u bij ons geregistreerd staat als contactpersoon.

Vervoer en parkeren

Klik hier voor een overzicht van de locaties waar wij zorg verlenen. Klik op de locatie waar u een afspraak heeft voor meer informatie over

  • parkeermogelijkheden;
  • parkeertarieven;
  • parkeerplaatsen voor mindervaliden;
  • brengen en halen van patiënten en bezoekers.

Vervoer per (lig)taxi kan nodig zijn voor wie (nog) niet in staat is zelfstandig naar het ziekenhuis te komen. 

Bij vertrek uit het ziekenhuis kan de receptionist desgewenst een taxi bestellen. De kosten zijn voor eigen rekening.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden - onder bepaalde voorwaarden - de reis/parkeerkosten van een ziekenhuisbezoek. Deze vergoeding geldt vaak vanaf een vastgesteld bedrag aan reiskosten. U kunt dit navragen bij uw zorgverzekeraar.

Apotheek en medicatie

U kunt op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur een herhaalrecept aanvragen. Dit doet u door te bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen

Bij veel afdelingen kunt u uw herhaalrecept 24 uur per dag telefonisch inspreken. Uw arts maakt het recept in principe de eerstvolgende werkdag en stuurt het door naar uw apotheek. Bij de afdeling Oogheelkunde gebeurt dit binnen een week. Patiënten van het Vruchtbaarheidscentrum en de afdeling Oncologie kunnen hun recept in de HagaApotheek of uit de kluizenkast halen. Klik hier voor meer informatie over de kluizenkast.

Was u onder behandeling van een specialist in het HagaZiekenhuis, maar bent u terugverwezen naar uw huisarts? Vraag dan een herhaalrecept aan bij uw huisarts.

Herhaalrecepten HagaZiekenhuis Zoetermeer

Bent u patiënt in HagaZiekenhuis Zoetermeer? Dan kunt u voor een aantal specialismen ook een herhaalrecept aanvragen via een online formulier.

De arts heeft u informatie gegeven over uw geneesmiddelen. Meestal krijgt u deze informatie ook op papier mee.

Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op met uw apotheek. U kunt ook bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen.

In uw actueel medicatie-overzicht (AMO) staat welke medicijnen u gebruikte toen u voor het laatst een afspraak in ons ziekenhuis had. Wilt u uw AMO van het HagaZiekenhuis bekijken? Ga dan naar www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga. Log in met DigiD. Ga naar 'Mijn dossier' en klik op 'Mijn medicatie'. U kunt het AMO ook printen.

Geef dit bij uw volgende bezoek aan ons ziekenhuis door aan uw arts.