Afspraken

U mag op zijn laatst 24 uur van tevoren uw afspraak annuleren of verzetten. 

Wegblijftarief

U betaalt een wegblijftarief van €45,- als u te laat afbelt of helemaal niets laat weten.
 

Dit doet u telefonisch bij de polikliniek waar uw afspraak is. Het telefoonnummer vindt u in uw afspraakbevestiging, de herinnerings-sms of op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen.

U kunt uw afspraak niet verzetten of annuleren door:

  • een antwoord te sturen op de afspraakbevestiging die u per e-mail heeft ontvangen;
  • een bericht te sturen via sociale media.

 

Voor een afspraak met een specialist heeft u bijna altijd een verwijzing nodig van uw huisarts. De huisarts geeft u een verwijsbrief mee of verwijst u online door via ZorgDomein.

Bij een klein aantal specialismen kunt u alleen terecht als u al patiënt bent in het HagaZiekenhuis. Dit geldt o.a. voor Fysiotherapie, Neuropsychologie, Medisch Maatschappelijk Werk en Diëtetiek. Alleen uw arts in het HagaZiekenhuis kan u naar deze specialismen verwijzen.

U kunt een afspraak maken via de telefoon of aan de balie van het specialisme. U vindt het telefoonnummer op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen

De bevestiging van uw afspraak sturen wij via e-mail. Hierdoor bent u sneller op de hoogte als uw afspraak verandert. Alleen als wij geen e-mailadres hebben, sturen wij de bevestiging via de post. Het is dus belangrijk dat wij uw juiste e-mailadres hebben. U kunt uw e-mailadres doorgeven of wijzigen via het patiëntportaal MijnHaga

Een afspraakbevestiging per e-mail is sneller. U bent dus eerder op de hoogte. Het is bovendien duurzamer en goedkoper.

Ja, dit kan. Geef dit door aan bij de polikliniek waar u een afspraak heeft. U kunt het ook doorgeven bij de inschrijfbalie.

E-mail is niet een veilig communicatiemiddel. Om uw privacy te beschermen mogen wij alleen algemene gegevens van uw afspraak via e-mail versturen. Daarom staan alleen de datum en het tijdstip van uw afspraak in de bevestiging die u via e-mail ontvangt.

In ons patiëntportaal MijnHaga vindt u alle gegevens van uw afspraak.

Als u twijfelt of de informatie juist is, neemt u contact op met de afdeling waar u een afspraak heeft.

Heeft u geen afspraak, maar wel een sms ontvangen? We waarderen het als u belt naar de afdeling die in het SMS-bericht wordt genoemd. Wij proberen deze fout zo snel mogelijk te herstellen.

U moet zich in HagaZiekenhuis Den Haag voor alle bezoeken aan de polikliniek aanmelden bij een aanmeldzuil. Ook voor de bloedafname en een inloopafspraak bij het Radiologisch centrum. Hier leest u meer over het aanmelden bij de aanmeldzuilen.

Heeft u een afspraak in HagaZiekenhuis Zoetermeer? Ga dan naar de balie van de polikliniek waar u een afspraak heeft. Klik hier voor een overzicht van de routenummers. Ook in de hal staat een bord met een overzicht van alle routes.

Ja! Het HagaZiekenhuis is een opleidingsziekenhuis. Dit betekent dat ons ziekenhuis artsen opleidt tot medisch specialist. We noemen deze artsen ‘assistent in opleiding tot specialist’, kortweg AIOS. Een AIOS wordt altijd begeleid door een ervaren arts, die ook opleider is.

Ook werken bij ons ‘assistenten niet in opleiding tot specialist’, kortweg ANIOS. Deze gediplomeerde artsen hebben hun opleiding geneeskunde afgerond. Ze zijn alleen (nog) niet in opleiding tot medisch specialist. We noemen deze artsen ook wel ‘basisarts’. Ook zij worden begeleid door een ervaren arts.

Zowel een AIOS als ANIOS doet zelfstandig spreekuur. De medisch specialist is altijd eindverantwoordelijk.

Als uw hond gecertificeerd is, mag u deze uiteraard meenemen naar ons ziekenhuis. Natuurlijk zijn er situaties waarin de hulphond niet mee mag. Bijvoorbeeld op de Intensive Care of operatiekamer. Bespreek met uw behandelaar of een verpleegkundige of u uw hulphond mee kunt nemen.

Diëtetiek

Dat is helaas niet mogelijk. U kunt alleen bij onze diëtisten terecht met een specifieke aandoening en via een verwijzing van onze eigen specialisten.

 

De diëtist beoordeelt de aanvraag en kan de machtiging verlengen. Dit doen we alleen als u nog onder behandeling bij ons bent.

Neem telefonisch contact op met de afdeling Diëtetiek om dit te regelen. Klik hier voor het telefoonnummer. De voeding moet u zelf bestellen.
 

Neem contact op met de leverancier van uw voeding om nieuwe te bestellen:

  • Sorgente:
    (030) 850 20 21 voor drinkvoeding
    (030) 850 20 11 voor sondevoeding
  • Mediq:
    (088) 888 94 50 voor drinkvoeding
    (088) 888 94 50 voor sondevoeding

Dit kan alleen als u een verwijzing hebt van een specialist uit het HagaZiekenhuis. Neem in dat geval telefonisch contact op met het secretariaat van de Diëtetiek voor het plannen van een afspraak. De secretaresse beoordeelt of u behandelt wordt door de diëtist in het ziekenhuis of dat het beter is om een afspraak te maken met een diëtist buiten het ziekenhuis.

Geef uw naam, geboortedatum en vraag door aan het secretariaat van de Dietetiek. Dit mag telefonisch of per e-mail. U wordt dan zo spoedig mogelijk gebeld door een diëtist om uw vraag te beantwoorden. Klik hier voor de contactgegevens.

Was u tijdens uw opname onder behandeling van een diëtist van het HagaZiekenhuis? Geef dan uw naam en geboortedatum door aan het secretariaat. Uw diëtist neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op om deze vraag te beantwoorden. Klik hier voor de contactgegevens.

Heeft u tijdens uw opname geen contact gehad met een diëtist? Dan kunt u met deze vraag het beste terecht bij uw huisarts.

Nee, dit wordt volledig vergoed. Verschijnt u niet op een afspraak en heeft u dit niet 24 uur van tevoren gemeld? Dan wordt het wegblijftarief bij u in rekening gebracht.

Nee, er zijn geen avondspreekuren.

Vervoer en parkeren

Klik hier voor een overzicht van de locaties waar wij zorg verlenen. Klik op de locatie waar u een afspraak heeft voor meer informatie over

  • parkeermogelijkheden;
  • parkeertarieven;
  • parkeerplaatsen voor mindervaliden;
  • brengen en halen van patiënten en bezoekers.

Vervoer per (lig)taxi kan nodig zijn voor wie (nog) niet in staat is zelfstandig naar het ziekenhuis te komen. 

Bij vertrek uit het ziekenhuis kan de receptionist desgewenst een taxi bestellen. De kosten zijn voor eigen rekening.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden - onder bepaalde voorwaarden - de reis/parkeerkosten van een ziekenhuisbezoek. Deze vergoeding geldt vaak vanaf een vastgesteld bedrag aan reiskosten. U kunt dit navragen bij uw zorgverzekeraar.

Apotheek en medicatie

U kunt op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur een herhaalrecept aanvragen. Dit doet u door te bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen

Bij veel afdelingen kunt u uw herhaalrecept 24 uur per dag telefonisch inspreken. Uw arts maakt het recept in principe de eerstvolgende werkdag en stuurt het door naar uw apotheek. Bij de afdeling Oogheelkunde gebeurt dit binnen een week. Patiënten van het Vruchtbaarheidscentrum en de afdeling Oncologie kunnen hun recept in de HagaApotheek of uit de kluizenkast halen. Klik hier voor meer informatie over de kluizenkast.

Was u onder behandeling van een specialist in het HagaZiekenhuis, maar bent u terugverwezen naar uw huisarts? Vraag dan een herhaalrecept aan bij uw huisarts.

Herhaalrecepten HagaZiekenhuis Zoetermeer

Bent u patiënt in HagaZiekenhuis Zoetermeer? Dan kunt u voor een aantal specialismen ook een herhaalrecept aanvragen via een online formulier.

De arts heeft u informatie gegeven over uw geneesmiddelen. Meestal krijgt u deze informatie ook op papier mee.

Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op met uw apotheek. U kunt ook bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen.

In uw actueel medicatie-overzicht (AMO) staat welke medicijnen u gebruikte toen u voor het laatst een afspraak in ons ziekenhuis had. Wilt u uw AMO van het HagaZiekenhuis bekijken? Ga dan naar www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga. Log in met DigiD. Ga naar 'Mijn dossier' en klik op 'Mijn medicatie'. U kunt het AMO ook printen.

Geef dit bij uw volgende bezoek aan ons ziekenhuis door aan uw arts.